
„Przyspieszone stosowanie technologii informatycznych i łączności oraz nadejście ery Internetu sprawiły, że w zasięgu obywateli, rządów i przedsiębiorstw różnej wielkości na całym świecie znalazły się narzędzia o wielkiej sile oddziaływania.
Wywołuje to głębokie zmiany w organizacji wewnętrznej zarówno ekip rządzących, jak i biznesu, w organizacji pracy i wymogach dotyczących kwalifikacji pracowniczych, w stosunkach łączących przedsiębiorstwa, partnerów w interesach, obywateli i rządy.
Technologie te wywierają znaczny wpływ na całokształt gospodarki, a polityka, która zawiaduje ich stosowaniem oraz pobudza do ich wykorzystania i wdrażania ma głos decydujący w modernizacji tej właśnie gospodarki i umożliwia korzystanie z nowych możliwości ich stosowania w nowej gospodarce.”¹
1. eEurope+ Wspólne działania na rzecz wdrożenia Społeczeństwa Informacyjnego w Europie.
Plan działań sporządzony przez kraje kandydujące przy wsparciu Komisji Europejskiej, czerwiec 2001.
Przedstawienie oferty w Internecie to nie tylko przygotowanie ładnej strony www która jest widoczna dla klienta.
Większość działań jest niewidoczna dla Ciebie i klienta, a ma ogromne znaczenie przy realizacji celu, jakim jest trafienie klienta dokładnie na Twoją ofertę i zmobilizowanie go do kontaktu z Tobą.
Analiza, planowanie, projektowanie i w końcu uruchomienie upragnionej strony internetowej, kanału YouTube, profilu w serwisach społecznościowych zajmuje ogromną ilość czasu oraz wymaga Twojego zaangażowania.
Tylko Ty wiesz wszystko o swoim produkcie i dla kogo będzie idealnym rozwiązaniem konkretnego problemu.
Pokazanie firmy lub produktu w Internecie to cała ścieżka działań i przygotowań i jest raczej maratonem niż sprintem.
Wyznaczając cel działań musimy pamiętać, że jego realizację należy monitorować i wprowadzać niezbędne korekty działań aby został osiągnięty.
Zdobycie odpowiedzi na pytania:
Odpowiedzi nie zawsze są proste i oczywiste.
Odpowiedzi na pytania:
Przygotowanie harmonogramu i kosztorysu planowanych do wykonania działań.
Weryfikacja, czy działania mieszczą się w budżecie przewidzianym w planie.
Realizacja ustalonych zadań zgodnie z harmonogramem.